torsdag 29 november 2007

Dörrvakter borde inte få lön!

Va med polarn på en krog i stan där han jobbar som dörrfascist.
Det va ett gäng vakter och jag som stod och drack kaffe och snackade lite, trevligt tyckte jag.
Då slog det mej att det är så här begåvad man måste vara för att stå i dörren.. dricka kaffe och neka folk.

Polarn säger:
-Skulle du inte kunna tänka dej att jobba så här?

Trofan det tjäna pengar på att vara inkompetent tänkte jag.. Men jag är nog överkvalificerad, jag har faktiskt lite hjärna även om den är död. Nu kanske det här är lätt överdrivet för min polare är inget dumhuvud alls och ingen av dom andra vakterna heller..nästan.. Men när man är lagomt full och kommer med spya i håret och ska gå in på krogen blir dom otrevliga och man får inte komma in.

Handgemäng, polisbil och komfortabel lägenhet med galonmadrass nästa! (för dom flesta). Som tur är så känner jag vakten så jag får komma in! Tur det för annars hade jag hatat dom riktigt =)

Finna massa yrken som är värre.. men det blir en annan dag!

Inga kommentarer: