onsdag 29 oktober 2008

Påtryckningar..

Jag har inte hunnit skriva på ett tag nu tyvärr men jag ska försöka göra en liten uppdatering.

Firmafesten gick av stapeln i Åre på Holidayclub med 7 sorters bastu och spa mm.
Vi va rätt trötta på fredagen så man somnade rätt tidigt.
På lördags morgonen blev vi väckta tidigt och fick en uppsättning sjyssta kläder att ta på oss (vindbrallor, jacka mm)sen gick vi ut på baksidan av hotellet där alla hade balkongerna och väntade. efter en stund kom en helokopter och plockade upp oss och tog oss på en liten fäd innan den landade uppe på fjället. Där fick vi selar och grejer sen skulle vi åka Zipline!!! Skit coolt!!! Det va 4:a vajrar som va uppspännda över en ravin... Första var 350meter och man kom upp i 80 blås typ..
SÅ JÄVLA BALLT!!
..nu funderar jag på om man skulle kunna spänna en lina från södra berget till en av skorstenarna på kubal. Förmodligen kommer man upp i ljudetshastighet och pulveriseras mot den hårda betongen men fan va kul färden skulle vara!

Har snart gjort halva ordningsvakts utbildningen!! Skönt =)

En av tjejerna som är med på utbildningen är en 40 årig mamma som väger 43 kilo.. Det första hon frågar är om man måste bära batong? polisen svara öhh.. behöver och behöver.. men du måste inte men varför vill du inte ha den?
-men jag orkar ju inte lyfta den.. sa hon.
Ska hon verkligen vara ordningsvakt? jaja tussebatong bestämmer =S

Nu ska jag äta hamburgare.. Tar itu med vikten efter utbildningen är klar ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

något nöjd med rapporten.. men skulle vilja läsa mera skvaller om vad som händer å sker, när du inmundigat alla dessa öl som förekommer i ditt liv.. =)

just de, passar på att hälsa till pete åxå, om de är den bingolottopete jag tror..?! haha..

Anonym sa...

Visst e de bingolottopete! men vem kan lilla "boo" vara då? blir nästan nyfiken