onsdag 8 april 2009

Nazi väder..

Fy fan vilket skit väder det är idag!! Duggregn, grått, kallt och fuktigt. I morse när jag började jobba (utomhus) så fick jag en djävulsk dagis flashback.. På mitt dagis jobbade det bara nazister och fascister som tvingade oss barn att vara ute just när det var sånt här skit väder.

Jag får tillbaka samma känsla av tragedi och misär som jag kände i 4a års ålder när Der Führer Eva eller va fan kärringen hette som tvingade ut oss i regnet för att bli blöta, kalla och lida i några timmar.

Kan fortfarande höra ljudet av en gul liten plastspade som skrapar i en vattenpöl mot asfalten i ett försök till att få timmarna att gå så man fick komma in i värmen igen bara för att upptäcka att det är fiskbullar till lunch.

Blöt sand innanför galonbyxorna..

Det blev varmt, blött och man kunde inte röra sej.. Måtte du brinna i helvetet du dagisfröken som inplanterat detta tragiska minne!!

Nu är det lunch!

Inga kommentarer: