tisdag 11 mars 2008

Vilket skitväder!!

Idag har moder natur inkontinens deluxxe! Hon pissar på mej den slampan!

*hyttar med näven*

Åhh fick lust att skriva massa konstigheter igen men jag hoppar över det =)

Vi improviserar en dikt eller nån konstig text istället :D Ähh vi hittar på nått bara =D

Öl

En droppe skyndar sej snabbt ner för min fönsteruta, en planlös färd mot ett obestämt mål.
Den stannar upp för en sekund och samlar kraft innan den forsätter färden neråt, fan vad livet honom måste suga..

Om den kunde få vara en en droppe på ett ölglas iallafall.. Smeka utsidan av glaset och stirra in i det guldglittrande och bubblande havet av ljuv humle, jäst och vatten.

Bli beundrad av den glada ägaren av ölen som iaktar med fröjd hur dropparna rinner från glaset på sin svettigt iskalla och immiga öl som straxt ska isa ned för strupen.

Min droppe på fönsterrutan är ensam, vinden biter och piskar honom åt sidan splittrar han då och då, Ger honom en chans att samla sej för att sedan krossa honom igen. Löven fladdrar omkring och den enda medkänsla han får är jag som sitter i värmen och tittar på en ensam liten droppe som kämpar sej ner ned för mitt köksfönster.
Kanske fortsäter den till en liten vattenpöl eller en bäck som så småningom leder till havet och gör honom så stark att tillsammans med dom andra dropparna kan krossa fartyg och flytta berg eller så har dom bara ravefest tillsammans och blir fyllekåta..

Fan va sugen på öl jag blev =)


*Edit* Det blev visst lite konstigheter.. Men jag är mycket konstigare en så här mohahah =)

Inga kommentarer: