tisdag 1 april 2008

Adminträff göteborg

(Rippar Flammans beskrivning av adminträffen)
Adminträff Göteborg 28-30/3

Jag vill bara skriva ner några av mina minnen, reflektioner och highlights från adminträff nr.2
Jag tar inget som helst ansvar för det jag skrivit.

Deltagare: Mr.Nice, Dizzen, Nicke Nyfiken, Valkyria, Zuche, x(ram, Maruska, Magors, Tompa Hasselhoff, Flamman, Fraggel, Khali, Guden, Sundbybergar´n, Bayazz, Haze, Zombie

(Zombie// Ja vi är vuxna mellan 25 och 40 år som har sånna namn)

Incheckning – alltid lika rolig dialog:
-Tjena, jag tänkte checka in..
-i vilket namn är rummet bokat?
-inflejms?
-..va? nej?
-flamman?
-är det du?
-japp..jag ska bo ihop med Bayazz och Nicke Nyfiken, rummet är bokat av Haze.
-Hejs?
-Mm..han bor i samma rum som Zombie.

Det tog endast minuter för Bayazz att visa stjärten för alla som vill se och även för dom som inte vill se. Jag satt samtidigt med dåligt samvete över att jag försäkrat valken om att vi är ”lugna och snälla” och att det inte finns någon som helst anledning till oro.

Zombie och Haze körde en välkomstritual..och bjussade alla på nån överjordisk stark sörja.. mängden ”stark sörja” ökade i samma takt som mängden i Zombies flaskor minskade – det blev jobbigt för de som var sist på plats (Sumpan, Dizzen, Nice och Valken)

Sundbybergar´n som i köpcentret Nordstan går upp på en scen med en catwalk och gör (typ) charaden ”n00b springer cw och blir flashad” inför en förbryllad publik.

10 bakfulla e-sportare är vrålhungriga och blir serverade en jättehög med gräs och kokt kyckling (ceasarsallad)
Receptet för 2 portioner är: riv ner 18 salladshuvuden, garnera med kokt kyckling.
Skånebröderna (Ramen, Zuche och Maruska) smet istället iväg till sibylla (klokt)

Högst promillehalt på fredagkvällen lär Magors ha haft

Fraggel som verkligen gjorde klokt i att kliva ur en taxi mitt i trafiken men det såg roligt ut från den taxin jag satt i.

Efter vi hade ätit lyckades jag få vår kypare (Jesper/Jeppe) att driva med sumpan. Jag bad Jesper gå fram till sumpan och säga nåt i stil med: Hej, nu är situationen såhär: jag tyckte att du spelade för mycket allan och gjorde dig lustig på min bekostnad när jag tog er beställning så jag spottade i din mat. En kollega såg mig göra det och jag vill med detta framföra en ursäkt. Om du inte godtar min ursäkt så är det din rättighet som kund att göra en anmälan mot mig.

Klart skön stämning söndagmorgon, alla (utom Nicke och Ramen) samlas bakfulla och utmattade.

Khali gör ett flasktrick.. och en helt ny typ av respekt för Khali infinner sig.
(Zombie// Känner fler som kan det)

Zuche på krogen, halvlutar sig mot baren och sträcker upp ett finger som i ”1 stor stark” och får bara en väldigt frågande blick mot sig. Zuche fortsätter och halvgapar i oljudet ”En stor stark” Personen i baren skakar på huvudet, pekar på sin vaktbricka och säger typ ”jag är vakt beställ av nån annan”.

När Guden spelar bowling använder han nicket ” Juden”

Zuche ringer med skånsk honungsröst ner till receptionen. Lenare och sliskigare än Peter Jöback. (som Hasselhoff kan härma mästerligt)

Sumpan som med sin sneda världsbild gör om händelsen då jag ”överräckte en tom ölburk i hög hastighet till honom ” till ”Buhuuu flamman kastade en full ölburk på mig”

Jakten på en äkta Glenn pågick under hela helgen. Ingen svarade på tilltal..

Zombie väcker Haze 03.30 och frågar om Haze inte vill/kan gå ut på en promenad**. Zombie får svaret ”Håll käften”

Bayazz vaknar på fredagsnatten av illamående. Bayazz måste spy och hanterar situationen med visdom och år av erfarenhet. Bayazz går inte in på toaletten och spyr (som vilken nybörjare som helst..) Bayazz går ut ur rummet, ut i hotellkorridoren, låser sig ute iklädd endast i kalsonger och springer runt med både panik och spyor. Bayazz gör det kloka valet att kräkas utanför Zombie och Haze rumsdörr.
Bayazz får dåligt samvete och lämnar 2 norska kronor på nattduksbordet till städerskan.

Jag fick äran att prata med Bayazz fru Janne (Janne ska fixa en norsk fru till mig)

Nicke Nyfiken och Ramen tog vårat ”orm-tema” ytterliggare ett steg...
Bortamatch + Std = Sant! (i fortsättningen när Nicke är afk så vet vi att han kliar sig)

Årets låt: Alla som inte våldtar är dansmän
Årets klädmode: Gula skor och munkjacka
Årets krydda: Flingsalt

Vi åt på restaurang Valand och fick Mupp-Himmler som kypare. Mupp-Himmler lade ribban direkt: han bad oss vara tysta och ”förbjöd” sumpan att dricka något mer…så alla fick in öl utom sumpan som bara blev serverad vatten.
Löfte: Jag kommer aldrig äta där igen.

Jag får den ruskigt fina komplimangen av Hasselhoff ”varje gång jag ser dig så har du en flaska i handen”

Jag, Nicke och Zombie hamnar i en krogkö där en tjej börjar stöta på Nicke ”säg ett ställe på kroppen så säger jag om jag är piercad där” Tjejen tyckte Nicke hade ett ”fint skratt” men sa samtidigt att det lät som Dr. Hibbert i Simpsons. Nicke frågade sturskt hur det kom sig att vi häcklade honom för hans skratt när tjejen minsann tyckte det lät fint – ”hon kanske inte har hört det i 5 år ditt ufo”

Vi skapade en, snudd på, intim relation med nattportien på hotellet – Samuel (vi gav honom det coola nicket ”the outchecker”) Bayazz klättrade över hela receptionen och samuel såg måttligt imponerad ut när Bayazz hängde sig över disken och börja vrida på hans dataskärmar. Samuel hade testat cs engång i tiden så vi proppsade på att han skulle regga sig..Samuel fick adressen av Bayazz.. Zombie och jag skrev en slags öm kärleksdikt till Samuel nästa dag. Samuel hade lika mycket tålamod som ca 28 personer sammanlagt.
(Samuel hade 16.50:- i ob-tillägg)

Zombie och Bayazz lyckades förhandla till sej ett par timmar till på utcheckningstiden.


Tack alla ..ni är fantastiska och jag ser redan fram emot nästa gång!

/Flamman

Det här va Flammans (kille) egna memoarer, mina har lite andra utsvävningar som historien inte förtäljer. Men kul va det!

1 kommentar:

Unknown sa...

Haha helt galet roligt verkar ni haft, önskar att jag kunnat hänga på :(