fredag 4 april 2008

Hoppsan!

Idag höll jag på säga upp mej alt bli uppsagd.

Efter år av missnöje mellan mej min chef (allafall fån mej) så va det dax för samtal.
Han tog in mej och sa att om jag inte höll bättre ordning och engagerade mej mer så vill dom inte ha mej kvar. Fine sa jag!
Då sa han att det va lika bra att avsluta direkt men jag måste bara får tag i nytt jobb sa jag..
Vet in om han märkte att jag menade allvar för jag skulle lätt hoppat av om jag hade haft nått nytt så vi började snacka om vad han ville ha ut av mej och vad han tyckte jag gjorde va fel. Jag berättade en bråkdel om hur jag såg på saken och han skämdes. Jag tog upp 4 saker av 100, bla att jag sagt till 20ggr om en vinterjacka men inte fått nån..

Jag är kanske sämst i världen på sånna samtal och att komma på saker att ta upp men det kändes som han haja galoppen.

Jag har sökte iofs 6-7 jobb igår som jag väntar på svar på och så ska jag gå utbildning måndag och tisdag till ett jobb så det hade inte varit hela världen ifall det skitit sej.

Det slutade men att han skulle kolla på min lön och att vi skulle försöka lösa det här. Tog inte ens upp lönen.. har inte gjort det på 1.5 år heller iofs utan sett det som en sporre att söka nytt jobb.
Jaah vi får se hur historien slutar.

Ikväll ska man lobotomera sej och ställa sej i dörren. =) tjingeling!

Inga kommentarer: