lördag 2 februari 2008

Herrejävlar va gott det är med tacos!

Fick ett ryck idag och gjorde tacos!
Tänk att man blir lika förvånad över hur gott gegget i tortillabrödet är. Man äter som om man haschat i 14 dagar och får se mat för första gången. Kräk-mätt är ett ord som dyker upp i hjärnan.
Satt och funderade på varför det heter biljard när det bara är 15 bollar så jag googlade och hittade en drös sånna funderingar.. Kuligt tycker Zombie och lägger upp dom här!
(Många gamla men what the hell)

  • Om superlim fastnar på allt, varför fastnar inte det då i tuben?????
  • Måste man beställa tid till en synsk?????
  • Om vår tideräkning utgår från Jesus födelse, varför är det då inte nyårsdagen den 25 december?????
  • Om du binder fast en smörgås, med smörsidan uppåt, på ryggen av en katt, och släpper dem från hög höjd - vad kommer då att hända?????
  • Finns det ett annat ord för synonym?????
  • Varför tillverkar de inte plan i samma material som den svarta lådan; den håller ju alltid?????
  • Varför finns det flytväst under flygplansstolarna, när det hade varit bättre med fallskärm?????
  • Varför säljs det cigaretter på bensinmackarna när det är förbjudet att röka där?????
  • Har ni någonsin föreställt er en värld utan några hypotetiska situationer?????
  • Om 75% av alla olyckor händer inom en gräns av fem mil från hemmet, varför inte flytta 10 mil från hemmet?????
  • Hur slänger man bort en soptunna?????
  • Vad gör du om du ser ett utrotningshotat djur som äter en utrotningshotad planta?????
  • Om en man med flera personligheter hotar att ta livet av sig, kan man kalla det en gisslansituation?????
  • Är det en succé om en bok om misslyckande inte säljer bra?????
  • Vad skulle det stå på skyltmålarnas skyltar om de skulle gå ut i strejk?????
  • Varför krymper inte får när det regnar?????
  • Vems idé var det att stoppa in ett "s" i ordet "läspa"?????
  • Varför kallas det biljard när det bara är 15 bollar på bordet?????
  • Om majsolja kommer från majs, var kommer då barnolja från?????
  • Varför finns det inte kattmat med smak av möss?????
  • Om en smurf kvävs, vad får han för färg då i ansiktet?????
  • Killen som kör plogbilen, hur kommer han till jobbet?????
  • Varför ska man klicka på "Start"-knappen när man ska stänga av PCn?????
  • På teflon fastnar ju inget. Men hur får dom fast teflonet i stekpannan?????
  • Bensinmacken hemma hos oss har öppet dygnet runt, varje dag, hela året om. Varför har dom då lås på dörrarna?????
  • Varför heter det "hungerstrejk". Det borde väl heta tvärtom, d v s "matstrejk", eller?????
  • Alla klagar över att Stockholm är en byggarbetsplats, med gropar och avstängda gator, trots att man nu när man precis varit Kulturhuvudstad, skulle vara som vackrast. Men det kanske bara är ett jättelikt konstverk, en installation, som Stockholm stad ställde ut. Eller?????
  • När jag går på restaurang frågar man mig ibland om jag vill ha min biff "medium". Men varför tittar man så konstigt på mig när jag svarar att jag vill ha min biff "large"?????
  • Jag såg en gammal journalfilm från andra världskriget. Filmen handlade om de japanska kamakaze-piloterna som med sina plan var levande bomber mot den amerikanska flottan i Pearl Habour. Samtliga kamakaze-piloter bar hjälm. Var det inte lite onödigt?????
  • Finns det någon kortare tidsenhet än den millisekund det handlar om, från den stund som trafikljuset slår om till grönt till dess att den bakomvarande bilen tutar?????
  • På TV-reklamen för Kinder-ägg finns en mamma med sina två barn. Alla tre talar olika dialekt. Visst verkar det konstigt?????
  • När snön smälter, var tar den vita färgen vägen då?????
  • Vad tar Tomas diLeva på sig när han går på maskerad?????
  • Varför heter det T-shirt? Man kan ju använda den på fairway också. Eller?????
  • Undrar om det skulle bli se- och hörvärt om Björn Borg gjorde en intervju med kungen?????
  • Att bli president i USA måste vara det krångligaste sättet för att ragga brudar. Eller?????
  • Om man klonar en sjörövare, får man en piratkopia då?????
  • Varför heter det rusningstrafik, när bilarna kryper fram i en hastighet av 10 km/tim?????
  • I actionfilmer när man kör bil och bromsen slutar fungera så fortsätter föraren att fruktlöst trampa om och om igen på bromspedalen. Utan resultat. Varför använder han inte handbromsen då istället?????
  • Jag tror inte på själavandring. Kan det vara en åsikt jag har med mig från mitt förra liv?????

Inga kommentarer: