söndag 3 februari 2008

Vakter del 2..

Asså måste först säga att det e sköna snubbar som jobbar på krogen med polaren, så nu va det sagt!

Kommer dit får en kopp kaffe, det står 5 vakter med tom blick och kollar på en kö som är lika lång.. Polaren är en av dom som faktiskt jobbar, han ser till att släppa in gästerna fyra och fyra. Förmodligen för att en typisk vakt inte kan räkna längre en just fyra. Nåväl, står där med min kaffekopp och försöker vara så trevlig som möjligt när en tjej kommer fram och med ljudlig stämma börjar tala om min blogg och min åsikter om vakter..
Jag skruvade på mej och försökte prata om väder och vind när jag ser anabola freaksen blänger på mej men näe då, hon fortsatte babbla om att den va rolig och att vakter är dumma mm.. Kul att träffa henne annars btw..

Polaren räddar mej.. jag går in.

I dörren möter jag en annan tjej som på mindre än 3 sec lyckats lånat min jacka för att hon skulle ut och röka. Stod lite som ett fån och undrade, what the hell just happend?
Jaja, stod och försökte insupa den vaktiska jargongen och hur det skulle vara att jobba som dörrhitler.
En vakt försökte ta en annan vakt på kulorna hela tiden.. Kan bara inte förstå varför!?
en vakt sprang som ratatosk mellan vakterna och viskade saker i öronen eller iaf i en vaktens öra.
*Ratatosk är för dom som inte vet en ekorrjävel som springer upp och ner för Asken yggdrasil och skvallrar mellan draken Nidhögg örnen Hräsvelg.. Sedär va man lär sej i bloggar =)

Efter bevittnat hockey mentaliteten så tackade jag för kaffet och gick.

Undrar när mina fördomar ska bli bevisade fel?? Kommer dom bli det? Känns som polaren är vaktkårens enda ljus just nu.

Inga kommentarer: